Fach-Team Philosophie/Ethik
Publikationen aus dem Fach-Team:
- Brosow, Frank (2019a): Die DNA des Philosophierens.
- Brosow, Frank (2019b): Die DNA-Matrix des Philosophierens. In: Medien: Wissen – Können – Wollen 1/2019. S. 47-49.
- Brosow, Frank (2019c): Philosophizing as an Educational Process – How to Initiate Profound Discussions Using the TRAP-Mind-Theory. In: Proceedings of ICERI 2019, Sevilla, S. 4039-4043.
- Brosow, Frank (2019d): The TRAP-Mind-Matrix.
- Brosow, Frank / Maisenhölder, Patrick (2019a): Empirical Study Concerning Philosophical/Ethical Core Contents in Teacher Training.
- Brosow, Frank / Maisenhölder, Patrick (2019b): Empirische Studie zur Ermittlung philosophisch- ethischer Kerninhalte im Lehramtsstudium.
- Brosow, Frank / Maisenhölder, Patrick (2019c): Empirische Studie zur Ermittlung fachdidaktischer Kerninhalte im Lehramtsstudium Philosophie/Ethik.
- Brosow, Frank / Maisenhölder, Patrick (2019d): Ergebnisse der Expertenbefragung zu fachwissenschaftlichen Kerninhalten des Studiums der Philosophie und Ethik.
- Brosow, Frank / Maisenhölder, Patrick (2019e): Forschungsbericht: Empirische Studie zur Ermittlung philosophisch-ethischer Kerninhalte im Lehramtsstudium. In: Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 4/2019. S. 90-97.
- Brosow, Frank / Maisenhölder, Patrick (2019f): The Unexamined Course is not Worth Giving – The Benefits of Empirical Research for Teacher Training Curriculum Design. In: Proceedings of ICERI 2019 Conference, 11th-13th November 2019, S. 4045-4053.
- Brosow, Frank (2017): The Ludwigsburg Model of Teacher Training in Ethics. In: Journal of Didactics of Philosophy 1/2017. S.40-43.
- Maisenhölder, Patrick (2020): Using the Findings of Cognitive Psychology in Academic Philosophical Learning Contexts: Some Examples. In: Journal of Didactics of Philosophy 4 (2), S. 71-81. URL: www.philosophie.ch/jdph
- Maisenhölder, Patrick / Hermann, Samuel / Stoppe, Valentin / Yazbeck, Daniel (2020): With a little help of my tutors – A case study on the important role of tutors for good e-learning experiences of students. In: Proceedings of ICERI 2020 Conference, 9th-11th November 2020, S. 526-532.